Položaj Hidrografija	Stanovništvo Priroda Istorija Stari zanati	Privreda

Kamp Crvenog krsta u Bačkom Monoštoru

Položaj

Kampiralište je smešteno u prostoru "Gornjeg Podunavlja" koji je sastavni deo evropskog koridora VII, na severozapadnom delu opštine Sombor između Velikog Bačkog Kanala i kanala Dunav-Tisa-Dunav. Na zapadu se graniči s parkom "4Kopački rit" u Hrvatskoj udaljen 4km od reke Dunav, a na severu reka Dunav je prirodna granica s Mađarskom. Kamprilište je smešteno u srcu Monoštorskog rita, jednog od poslednjih velikih ekoloških ritskih područja. Kanalskim mrežama Kampiralište je udaljeno 4 km od Dunava što daje izvanredne mogućnosti za uživanje i istraživanje prirode.

Infrastruktura Kampirališta

Izgled kampa.

Kroz istoriju Kampiralište se uveliko menjalo i poboljšavalo. Danas, kapacitet smeštaja je 73 ležaja u 12 novouređenih brvnara sa 4 ležaja, 5 kamp kućica sa 5 ležaja. Kamp takođe poseduje veliku trpezariju, kuhinju, sanitarne čvorove renovirane 2012. godine, 4 solarna tuša koji pružaju mogućnost tuširanja napolju kao i terene za fudbal i odbojku. Obzirom da živimo u vremenu razvoja tehnologije u Kampiralištu ćete pronaći i objekat sa 10 najsavremenijih računara sa mogućnosti povezivanja na internet.

Omladinski kampovi

Od 1995. godine u Kampiralištu se svake godine održavaju omladinski kampovi sa temama tolerancije, nenasilja, ekologije, recikliranja i sl. Na jednom od ovih kampova su se prvi put nakon raspada Jugoslavije okupili mladi iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Crne Gore, Makedonije, Slovenije i Srbije na temu tolerancije i poštovanja. Svako leto kampuju mladi iz čitave Evrope i odlaze sa velikim osmehom i željom da se vrate i sledeće godine. Omladinci iz Poljske, Nemačke, Švajcarske, Italije, zemalja bivše Jugoslavije, Mađarske i Rumunije su sad već domaći gosti kod nas. Međunarodni kampovi imaju posebnu draž jer pored razmene iskustva i mišljenja, usavršavanja engleskog jezika, učenja kroz razne teme stičete i prijateljstva širom Evrope i stvarate uspomene kojih ćete se rado sećati.

Ucesnici kampa.

Utisci posetilaca kampa

NK: "Najviše me je iznenadio način na koji stranci gledaju na naš kamp. Nisam ni bio svestan koliko oni uživaju u divljini. Takođe mi se svidelo što smo na kampu svi isti, nema odvajanja, ogovaranja, bogatih i siromašnih, kada se okupimo oko logorske vatre sa muzikom i gitarom jedino je bitno da uživamo."
IK: "Kad sam prvi put išao na kamp imao sam predrasude, pogotovo o deci iz Hrvatske, nisam baš čuo puno lepih stvari o njima, pa nisam ni verovao da će mi danas cimer na faksu biti upravo dečko kojeg sam upoznao na kampu i to iz Splita. Zanimljivo je kako se stvari odvijaju na kampu. Morate to proći da biste me razumeli šta vam govorim."
BR: "Kada sam ja bila među kamperima tada se još spavalo pod šatorima. E, to je bio doživljaj. Ja sam tad prvi put spavala u vrećama za spavanje, svi poređani kao sardine i pričamo do 4-5 ujutru, a u 7 ustajete i počinje novi dan. Stvarno jedinstveno iskustvo. To su bila najlepša leta moje mladosti, a najbolji deo je da i danas gde god da odem imam kome da se javim, popijem kafu i setim se tih dana. "
Radnica u Kampu:: "Svake godine vidite nova lica kako prolaze kroz kamp, ali najlepše je kada vidite poznata lica koja se vraćaju iz godine u godinu. Oni se mnogo zbliže u tih 10 dana, stvore se nova poznanstva, prijateljstva, ali i ljubavi. Srce mi je bilo ogromno kada sam dobila poziv na venčanje dvoje dece koji su se baš tamo upoznali. Čudna je sudbina."

Linkovi

Pripremila: Danica Klipa, IV-2

Valid XHTML 1.0 Strict! | O nama | Site map | Kontakt | © 2008 - 2015 prof. Duško Obradović sa učenicima Gimn. "Veljko Petrović" Sombor | CSS-Cvele |