Alternativne tehnologije u nastavi IV razreda Gimnazije
Izvođenje nastave
Često jedan čas nije dovoljan za uspešan rad sa učenicima. Neophodno je da, u dogovoru sa sastavljačem rasporeda, nedeljni časovi budu povezani u blok. Ovo je naročito bitno kod praktičnog dela, kada jedan čas nije dovoljan da se kompletira stranica. Isto tako ako imate veća odeljenja koja se dele na grupe, možete jedan čas pripremiti teoriju koju ćete na sledeća dva praktično uvežbati.
Teorijski deo
- Ako škola poseduje video-bim, tada je za deo o E-marketingu on idealno rešenje. Druga
mogućnost je da Powerpoint prezentaciju postavite na što više računara, tako
da učenici sa svojih mesta mogu simultano pratiti odgovarajuće slajdove. Ako ni ovo
nije moguće, ostaje vam tabla i kreda.
- Isto važi i za HTML i CSS. Ako nemate konekciju na Internet na svim računarima, niti
lokalnu mrežu, pripremite sadržaj sa W3schools
da radi na lokalnom računaru.
- U toku septembra dok preovlađuje teorijski deo, pratite učenička interesovanja,
nagovestite im koje su sve oblasti potrebne za izradu kvalitetne internet prezentacije:
- E-marketing
- Priprema stranica sa sadržajima - HTML
- Prevođenje
- Dizajn stranice - CSS
- Obrada slika i fotografija
- Pronalaženje grešaka i njihova ispravka
- ...
- Programiranje - PHP
- Baze podataka - MySql
- Javascript
- PHP, MySql i Javascript su oblasti koje za sve učenike treba obraditi u najosnovnijim
crtama, maltene informativno, da znaju šta je to i čemu služi, dok detaljniju
obradu i implementaciju radite u okviru timskog dela rada ili na časovima dodatne nastave.
Te timove po pravilu grade učenici koji su programiranje u potpunosti savladali. Njima ovo
gradivo ne predstavlja problem, i oni će vas zasipati raznim idejama.
Praktični deo
- Nakon E-marketinga, uporedo sa teorijskim delom o HTML-u, traju i vežbe. Tokom oktobra i novembra,
učenici prave svoju ličnu prezentaciju. Pri tome koriste osnovne HTML komande za opis
stranice, paragrafa, slike, linkove ...
- Kada su svi savladali HTML, počinje deo vežbi kada učenici sami formiraju timove od po 2-3 učenika, u
kojima će do kraja godine raditi, a shodno svojim talentima i interesovanjima, za koje procene da će im u njihovom budućem pozivu najviše trebati.
- Gornja podela interesovanja nikako nije fiksna. Sami ili sa svojim učenicima oformite i
druge timove. Tema sajta to može diktirati.
- Nije moguće izgraditi ceo sajt samo tokom časova vežbi. Dajte im zadatke koji se rade
kod kuće ili na vannastavnim aktivnostima.
Maturski radovi
- Pri ovakvom organizovanju nastave, učenici koji žele da se više angažuju,
mogu svoje dodatno angažovanje ukombinovati sa maturskim radom. Izbor tema je nepresušan,
i treba im omogućiti da sami izaberu temu.