Alternativne tehnologije u nastavi IV razreda Gimnazije

Početak

Početne probleme u vezi domena, hostovanja, sinhronizacije i uploadovanja sam relativno lako rešio. Najveći problem, nedostatak pisane literature, rešen je povezivanjem Gimnazije na kablovski Internet.

Već sa prvom generacijom uveo sam timski rad, u okviru kog su se đaci sami rasporedili na zadatke u kojima su pronašli sebe. To je upravo ono što ja propagiram i što se pokazalo kao dobro. Iz samog načina na koji sam izvodio nastavu videćete u čemu je glavna prednost ovakvog pristupa rada.

Prva generacija maturanata koji su radili po ovom pristupu, dala je pozitivne utiske, izuzetnu radnu atmosferu na časovima. Učeničko angažovanje van nastave je neuporedivo veće i dobili smo vidljive rezultate u vidu postojećih internet prezentacija.

Uskoro je i ministarstvo prosvete donelo novi plan i program u IV razredima gimnazije koji se razlikuje u prirodnom i društvenom smeru. Mogu reći da se moj plan i plan i program ministarstva prosvete prilično preklapaju. Međutim razlika je u tehnologijama koje se koriste. Za razliku od Microsoftovih aplikacija, mi smo u nastavi koristili "open source" tehnologije.

U društvenom smeru umesto WORD-a i POWERPOINT-a teme su E-marketing i CSS, a u prirodnom umesto DELPHI-ja je PHP sa MySQL-om i eventualno JAVASCRIPT.

Ove školske, 2007/2008 godine u oba smera sam počeo da radim po zvaničnom planu i programu ministarstva. Nakon četiri meseca u prirodnom smeru ponovo se javljaju stari problemi. Šta mislite koliko sam puta od strane đaka i njihovih roditelja bio upitan: "Šta će nama programiranje u životu?" Ne mogu da im odgovorim da neko tamo gore to ne želi ili neće da prizna sledeće:

Nema dovoljno učenika sa takvim mentalnim predispozicijama da bi toliko insistiranje na programiranju bilo opravdano.

Sadržaj

Naslovna strana

Uvod

Početak

Potrebna oprema

Literatura

Plan i program

Izvođenje nastave

Ocenjivanje

Problemi

Zaključak

 

Gradivo

E-Marketing

XHTML

CSS

Baze podataka

PHP

JavaScript

Valid XHTML 1.0 Strict! | © 2007-2008 prof. Duško Obradović